Casele de marcat electronice devin obligatorii pentru soferii care lucreaza pentru firmele de ridesharing sau transport alternativ, potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 49/2019. Astfel, prin obligatia de a instala aparate fiscale, clientii au dreptul sa ceara si sa primeasca bon fiscal sau factura fiscala.
In prezent, persoanele care vor sa ajunga la o anumita destinatie folosind o aplicatie de ridesharing nu pot primi bon fiscal pentru ca masinile soferilor nu sunt dotate cu aparate de marcat electronice.
Ce spune legea
In Articolul 21 din OUG privind activitatea serviciilor de ridesharing sunt prevazute urmatoarele:
“(1) Toate veniturile obtinute in urma efectuarii de transport alternativ sunt impozitate in conformitate cu legislatia fiscala in vigoare in Romania.
(2) In cazul in care se incaseaza direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligatia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal, In conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia.
(3) In cazul serviciilor de transport alternativ pentru care plata se realizeaza exclusiv online prin intermediul platformei digitale prin debitarea contului pasagerului cu suma reprezentand contravaloarea cursei respective, este obligatorie emiterea unei facturi electronice catre pasager, conform art. 319 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prin intermediul platformei digitale.”
Pe scurt, casele de marcat electronice si emiterea bonului fiscal sunt obligatorii in cazul in care serviciile de ridesharing accepta plata numerar sau cu cardul in masina. Pentru plata cursei prin retinerea sumei direct din contul bancar al clientului, nu trebuie emis bonul fiscal.
Aparatul de marcat fiscal potrivit pentru firmele de ridesharing
Pentru inregistrarea activitatii de servicii de ridesharing, sunt obligatorii noile case de marcat cu jurnal electronic. Acesta se conecteaza direct la serverele ANAF si indeplinesc noile cerinte tehnice conforme cu noua lege fiscala.
In acest sens, recomandam aparatele fiscale mobile Datecs WP50, cu display-uri LCD pentru operator si client. Acestea au memorie fiscala care poate sustine pana la 2500 de rapoarte de inchidere zilnica. Beneficiaza de interfete mini USB, serial si LAN si slot card SD. Aparatul fiscal Datecs WP50 are o tastatura generoasa cu 29 de taste. Imprima rapid folosind role de hartie cu latime de 57 mm si latime de 30m. Vezi role compatibile
Odata cu achizitionarea casei de marcat pentru companii de ridesharing, va oferim gratuit urmatoarele servicii:
- Fiscalizare la sediul IT Genetics sau al partenerului din tara;
- Instruire in operarea AMEF;
- Instruire in extragerea rapoartelor X, sau Z;
- Instruire in extragerea raportului lunar (XML);
- Declarare utilizator AMEF cu formularul F4102 (necesar mentionare nr contract de service).
Condu-ti business-ul in mod legal spre succes cu casele de marcat de la IT Genetics! Fii pregatit sa surprinzi placut si mai mult clientii oferindu-le bonul fiscal sau factura fiscala.
Tot ce trebuie sa stii despre casele de marcat cu jurnal electronic
Casele de marcat cu jurnal electronic sunt obligatorii de la 1 septembrie 2018 pentru comerciantii mari si mijlocii si de la 1 noiembrie 2018 pentru companiile mici.
Obligatia de a avea noile case de marcat a creat tensiune in mediul de business romanesc pentru ca practic nu exista capacitate de productie pentru aceste case astfel incat sa fie cumparate si instalate in timp util.
Totusi, acest lucru nu inseamna ca legea poate fi incalcata. In acest caz, companiile au in continuare obligatia de a avea casa de marcat, cel putin pe hartie. Adica daca esti comerciant si nu ai gasit, cumparat si instalat casa de marcat pana la 1 noiembrie, trebuie doar sa plasezi o comanda si sa ai confirmarea de primire cu termen de livrare si eventual o factura proforma si /sau contract de vanzare-cumparare.