Viitorul in retail: robotul care scaneaza rafturile si “ajuta” clientii sa cumpere mai mult

Producatorul Zebra Technologies a lansat un robot care scaneaza rafturile din magazine si identifica pe loc o serie de probleme legate de stoc, preturi si plasarea produselor. Odata identificate problemele, si angajatii, si proprietarii de magazine se bucura de avantaje vizibile imediat.

Cum functioneaza robotul dintre rafturi

Practic, robotul SmartSight “se plimba” printre rafturile din hipermarketuri, supermarketuri sau alte tipuri de magazine si “observa” in timp real daca si unde este nevoie de produse pe raft, daca anumite produse se afla pe raftul nepotrivit, daca anumite etichete sunt gresite si daca lipseste pretul corect.

Iata cum functioneaza robotul dintre rafturi

Pentru a identifica si transmite informatiile necesare in mod eficient, robotul SmartSight foloseste o serie de tehnologii moderne: viziune computerizata, invatare automata si un sistem de automatizare a fluxului de lucru. Robotul are o autonomie de 6 ore si se incarca in 4 ore.

Problemele indentificate sunt transmise instantaneu angajatilor pe terminalele mobile pe care le folosesc pentru gestionarea stocurilor.

Rezultate vizibile in magazinul tau

Cu ajutorul acestei tehnologii, disponibilitatea stocurilor creste cu pana la 95%, iar timpul petrecut de angajati cu realizarea manuala a stocului se reduce cu 65 de ore pe saptamana, timp care poate fi alocat pentru indeplinirea unor activitati mult mai valoroase.

Studiile arata ca 39% dintre clientii magazinelor pleaca fara nicio achizitie daca nu gasesc produsul pentru care au intrat. Astfel, fiind tot timpul rafturile pline si brandurile evidentiate, nu doar ca clientii sunt multumiti pentru ca gasesc produsele dorite, insa tind sa cumpere mai mult, mai ales daca exista reduceri sau promotii speciale.

Satisfactia clientilor este un camp de batalie in retail — o industrie in care concurenta este atat de stransa incat mereu este nevoie de inovare. Iar o tehnologie ca SmartSight iti ajuta business-ul sa castige mai mult teren in piata, mai multi clienti care devin fideli astfel si, inevitabil, mai multi bani prin cresterea vanzarilor.

Sursa foto: Zebra Technologies